نويسنده :حسین مردی
تاريخ: پنجشنبه چهارم مهر ۱۳۹۲ ساعت: 21:59

انرژی ذخیره شده در اتم

-انرژی که در اتم ذخیره شده ، بسیار عظیم است .

اگر انرژی یک کیلوگرم اورانیوم را بطور کامل آزاد سازند ،

- تقریبا یک گرم ماده ناپدید خواهد شد و بقیه به بیست و پنج میلیون کیلو وات ساعت ، انرژی تبدیل

می شود .

-اگر بخواهند این مقدار انرژی را از سوزاندان زغال سنگ به دست بیاورند ،

- باید بیش از دو هزار و پانصد تــــــــــــــن زغال سنگ را بطور کامل بسوزانند.